Marketing dzieli się na przeróżne typy, które kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak również na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak również dużo innych, jednak statystyki podkreślają jasno, że na ludzi najpoprawniej funkcjonuje reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, jakkolwiek nie tylko – wstępuje w to bezsprzecznie także reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Mimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim pułapie popularności i efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk ewentualnego klienta czy też wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Strategie kampanii reklamowych
Ta szablonowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie kultowa, a wszystko skutkiem tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka kontrahentów. Sposoby na dotarcie do klienta, oczywiście prawdopodobnego kontrahenta są nadzwyczaj rozmaite. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie i niezmiernie odpowiednio wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej wspólnoty osób i w jaki sposób, a w następstwie tego jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny typ reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy marketingowe.